Beleef een culinair avontuur met de Kiwanis Wijn en Spijs Route 2023!

De Kiwanis Wijn en Spijs Route is terug en beter dan ooit tevoren! Het evenement vindt plaats op zondagmiddag 1 oktober 2023 van 12:30 tot 17:30 uur en biedt een fantastische culinaire ervaring. Mis dit evenement niet en bestel vandaag nog uw kaarten! Wees er snel bij, want tot 1 juni aanstaande kunt u profiteren van een vroegboekkorting!

*****************************

Wilt u alvast kaarten bestellen? Klik dan hier

*****************************

De Wijn en Spijs Route

Dit jaar hebben we een aantal verrassende wijzigingen doorgevoerd terwijl de opzet van het event grotendeels gelijk is gebleven aan voorgaande jaren. Verwen uw smaakpapillen met de meest verrukkelijke wijnen en gerechten en laat u verrassen door de unieke combinaties die u voorgeschoteld krijgt. De Kiwanis Wijn en Spijs Route is het perfecte evenement voor iedereen die houdt van lekker eten en drinken.

De Kiwanis Wijn en Spijs Route is inmiddels een begrip geworden in de gemeente Ede. Restauranthouders staan te dringen om op de routekaart te komen en wij hebben voor u zes markante restaurants gekozen die deze editie hun culinaire kunsten gaan vertonen.

Om 12:30 uur begint u bij het eerste restaurant en aan het eind van de middag eindigt u in het zesde restaurant. In elk restaurant krijgt u een glas wijn, zorgvuldig uitgekozen door het restaurant zelf, en een heerlijk bijpassend gerecht. En reken maar dat elk restaurant zijn best doet om er iets speciaals van te maken.

Het Goede doel

De netto opbrengt is bestemd voor het goede doel. Dit jaar is een doel gekozen dat direct aansluit bij de huidige tijd waarin het leven fors duurder is geworden voor veel mensen. Ook in Ede zijn er gezinnen die rond moeten komen van € 50,00 per week, gezamenlijk met een tandenborstel doen en niet op vakantie kunnen.  Daarom is de opbrengst dit jaar voor De Stichting “Kinder-vakantieweek Ede” die kinderen in de gemeente Ede, die niet op vakantie kunnen,  de mogelijkheid biedt om een week onbezorgd van een heerlijke vakantie te genieten op Terschelling.  Wat een belevenis is dat voor deze kinderen. Kijkt u maar eens op de website www.kvwede.nl .

Zondagmiddag 1 oktober 2023 van 12:30 tot 17:30 uur.

Deelnemende restaurants

We zijn bijzonder blij met de deelnemende restaurants van dit jaar: Restaurant Buitenzorg, Bij de Toren, De Baron van Ede, Tapasia, Pizza & Pizza en Dixies. Elk restaurant maakt gebruik van hun expertise en creativiteit om de lekkerste wijnen en gerechten te serveren.

Sponsoring

De wijn en spijs route kan niet zonder sponsors. Uiteraard zijn dat de restaurants zelf, die voor een klein bedrag als tegemoetkoming in de kosten verder geheel belangeloos, hun tijd, restaurant en medewerkers inzetten en u een heerlijk gerecht met bijpassende wijn voorschotelen. Het wordt enorm gewaardeerd dat de restaurants dat willen doen.

De restaurants zoeken zelf hun wijn uit en maken uiteraard zelf hun gerechten.  Dit jaar hebben we extra sponsoren aangetrokken. De wijn per restaurant  wordt door externe partijen gesponsord. Van het gesponsorde bedrag van de wijn, gaat 1/3 naar het goede doel en de rest naar het restaurant ter dekking van de kostprijs.

Lijkt het u mooi om een steentje bij te dragen en één van de wijnsponsoren te zijn? Neem dan contact op met een van de Kiwanisleden van de commissie (zie onder).

Verloting

In het laatste restaurant zal een verloting worden gehouden.  U kunt loten kopen waarmee u kans maakt op een gratis diner naar keuze in een van de deelnemende restaurants ter waarde van € 125,00.  U kiest natuurlijk het restaurant waarvan u dacht: dit was de beste!

Kaarten en kosten

De kosten voor dit prachtige evenement bedragen tijdens de vroegboekperiode € 70,00 per persoon. De vroegboekperiode loopt tot 1 juni 2023. Daarna zijn de kosten voor de kaarten € 75,00 per stuk.

De kaarten worden ruim van te voren (circa 2 weken voor aanvang) aan u toegezonden. Neem deze kaarten mee naar het event, want niet alleen is het uw toegangsbewijs en uw routekaart maar ook heeft u deze kaart nodig bij de verloting.

Kiwanis

Kiwanis Ede zet zich graag in om kinderen die het wat moeilijker hebben dan gemiddeld te helpen. Met onze fundraisingsprojecten halen wij geld op om iets voor deze kinderen te betekenen. Onze bekende grote projecten van de afgelopen jaren, zoals de Cabrio dag, Sterretje van de dag, de Sportdag en uiteraard de Wijn en Spijs Route, hebben al veel succes gehad. En binnenkort staat onze Rallydag op de planning! Door lid te worden van Kiwanis Ede maak u niet alleen deel uit van een diverse groep mensen, maar ook van een gemeenschap die zich inzet om kinderen een onvergetelijke dag (of dagen) te bezorgen.

Heeft u vragen over de Wijn en Spijs route of over de Kiwanis club Ede, neem dan gerust contact op met de commissie die deze route organiseert of bezoek onze website: ede.kiwanis.nl

Theo Harkema:  tharkema@equus.nl

Michael Das: info@dascommunicatie.nl